Jean-Gabriel, married and father of three children, lives from job to job and spends most of his time at the local betting office. One day, to please his daughter, he promises a little too quickly to take the whole family on a skiing vacation. The only problem: this time, if he doesn't keep his promise, his wife will leave him. He must demonstrate limitless imagination to manage to keep his promise.