Nicolas is an artist, a filmmaker who merely wants to express himself, and whom everyone else wants to keep him silent. When he first starts out in Georgia, the "ideologues" want to gag him, concerned that his work does not conform to set rules.In the face of their determination, Nicolas leaves his homeland for France - land of freedom and democracy. But the "state of grace" will be short-lived.