"Iosseliani, eccentric by vocation and choice, bandles the horror of the repressive Stalinian system with unbelievable precision...By ignoring narrative convention, he makes the words useless. He tackles the arguments in his vain struggle against the cycles of historical activity with total freedom. "Brigands, chapitre VII" is an intelligent and sharp entertainment that plays down the seriousness and horror in order to reveal the full scope of the absurd." (La Republica)