The day her birthday, Bérénice learns by chance a surprising piece of news about the origin of her birth. This discovery propels her in an identical crisis. Henceforth, the basketball player, mathematician sees the world through an animal prism. In a absurd universe, the heroine leaves in search of her freedom.