Ismaël has always been in love with his own mother. Having since his childhood been traumatized by this impossible love, many years later, he still cannot forget this passion which ate away at him so much. Today, he seems to have found a solution: Laura. Laura is the exact double of his mother and so, the only way for him to live this speechless love. Haunted by the memory of his mother and disturbed by Laura's resemblance, Ismaël no longer makes the difference between dream and reality.