A small merchant disappears, his brother a grocer, goes looking for him... and what a surprise, stumbles upon a scheme to divert Humanitarian Aid! Someone is benefiting from this, but whom? And what is a small merchant doing in the middle of all this? An investigation, happenstance, suspense, pursuit and murder follow! But beyond the shape and form, the substance remains, namely: why do the people with the greatest need accept to see an important part of the international relief aid disappear? Why does no official seriously make a stand against this state of affairs? And more generally, why do so many Africans turn their backs on politics, when politics concerns itself with them?