Within a traditional Chinese family, the parents divorce makes the three members take different directions. The father remarries with his first love and the mother marries her boss. Born in the eighties, Bing, their child, does not manage to understand this family crisis and the embarrassment which it engenders. To discover the reasons for this failure of marriage, he decides to embark on a journey which will lead him on the tracks of his father's past.