The Scream of the hourglass tells the story of the life of Chloé who witnessed the murder of her mother by her father when she was ten years old. We thus follow her on three decades of her life, revealing episodes of the story, like learning to read at school, the drama, her arrival in her new family, her life as an independent young lady and to finish, with her future, writing.