Fred and Mario, two young prisoners in a detention center, intend to escape. Informed about their project, Alessandro and Alain, two old prisoners, suggest that they join this adventure.Following the refusal from the young men,the old men decide to escape from the prison by using the evasion of the young men as a diversion.