Three presents. Three moments of confidence around cinema. In the course of these three meetings, the Japanese director Naomi Kawaze (Grand Prix of the Cannes film festival in 2007) reveals the sensitive and vital link which binds him to the cinema. This intimate questioning reveals the universe of the film-maker. It also questions our own relationship to the world, the fragility of what surrounds us, the flight of time and all which, nevertheless, tears away from the oversight.