First journalist of Senegal, today eighty-two rainy seasons old, Annette Mbaye d' Erneville felt very early concerned by the development of her country. Activist from the very beginning for the cause of the emancipation for women, she is firstly but also a pioneer and a nonconformist. Filming this generation of courageous fighters whom are our mothers. Filming my mother!