Jean, a young artist, tries to find in art an escape from the oppressive condition of a life concerned with material things. Annihilated by other people's opinions and attitudes, and by the waiting required for projects to be completed, he wallows in the representation of the artisit maudit. Agathe, the young woman he loves unconditionally, decides to leave him.