Isabelle, a smooth, spotless woman, waits for an event which will bring her out of her torpor. This event arises under the shape of a dress which she gives to Emmaüs and who reappears on the back of a marginal. Magnetized by this disturbed vision of herself, Isabelle undertakes to follow her double in the maze of a shopping mall.