Adèle, in her early thirties, is dumped by Mathieu, the love of her life. Shattered, undone, all Adèle wants to do is die. Rachel, a distant cousin, decides to take matters in hand. She decides to help Adèle by trying to find her a job, give her back a taste for life, and offer emotional support. Her main piece of advice: sleep with other men in order to knock Mathieu off the pedestal upon which Adèle has placed him. Adèle should sleep with other men, even if she has no desire to do so.