Juliette is thirty three years old. She is HIV-positive. She is afraid of the virus in her and does not feel capable any more of making love. Pierre, her best friend, tries to help her find a contact with her body. I am alive and beautiful draws one moment of playful and grave intimacy between Juliette and Pierre, a moment during which the young woman is going to fight with her feelings and with her desire.