Earth symbolizes life, it regenerates itself thanks to the alternate production/recycling of organic matter. Earthworms are an essential link in this cycle. These creatures are the most widespread on the planet. The mechanization of agriculture and the mass use of fertilizers very seriously affects the earthworm population, with negative effects on the environment. A consequence: the desert advances!