The memory of Max, age seventy, great Java dancer, holds only on a thread. The last memories which the disease has not abducted from him yet, are those that he owes to his wife Lucette. As it is Lucette who scatters without him knowing post-it and cassette reminder on his path. It is also her who reminds him Sunday after Sunday, the magic of their first meeting, by love for the one who loved her, but who does not remember any more.