We are at the beginning of the 20th century. He is seven years old. The scapegoat at school, he spends the major part of his time with his dog Spidi. Togeather they spend their time playing in the surrounding fields. But when night falls, what they prefer , is to observe the fireflies stirring in the darkness. When one night, the other one, the school bully, comes to disturb the show.