In Belle Epoque Paris, Léa de Lonval ends a lucrative and enjoyable courtesan career by indulging in a liaison with Fred Peloux, nicknamed Chéri, the young son of a former colleague.
As the fateful moment approaches, Léa and Chéri try to resolve themselves to this imminent separation, all the while realizing that they are far more attached to each other than they have wanted to admit.