Sam, a librarian by day and a musician by night, loses the woman of his life, and because of this, the meaning of his existence. But then an incongruous and rather nutty encounter with a mysterious young woman changes all that. Pi becomes synonymous with a renaissance: while Sam rediscovers a taste for life and music, Pi fathoms the mysterious facets of her soul. A strange relationship forms between them through a bathroom door... the absurdity and beauty of the fortunes of life in New York.