17-year-old Claire struggles between her commitment to swimming and her first turmoil in love. Maurice Revedy, an elderly man who is as mysterious as he is extravagant, welcomes her in his spacious home. But Claire carefully avoids this distant figure who is no other than her grandfather. Proud, rebellious, and solitary, they represent two generations who push each other away, while also being attracted to each other. They are two interwoven trajectories that confront each other, one searching for the future, the other tormented by his past.