During a work trip, Philippe, thirtyish, is obliged to wait several hours to take a train to Lyon, where he hasn’t set foot for many years. He takes advantage of this nocturnal wait to try to find Hélène, a young woman with whom he was secretly in love when at high school. He discovers that she is still living in the region; what’s more, she invites him over to her place that very evening. Philippe is overcome by the speed with which it seems a nostalgic dream might at last come true.