Sergei is an Evenk, the nomadic reindeer breeders who live in the mountains of Oriental Siberia. When he is turns 16, Sergei is named guardian of the great herd of the Batagai clan.
To protect "his" wolves, Sergei transgresses the age-old traditions of his people, and thus betrays his father and clan. With the insouciance of youth, Sergei defies taboos: the teenager and his wolf cubs mutually tame each other. For the sake of love, he shares this secret with beautiful Nastazia.