Following his father's death, Denis, an introverted thirty-year-old, decides to find his father's former traveling companion.
He traverses France by moped to reach the Vétisir Valley, near the village of Tramzeygues in the Pyrenees.
Confronted by the reality that he'd tried to avoid, escaping into his dreams and silence, he must eventually cope with people, and face up to the memory of his father and to himself.