Thousands of families try to survive in the caves left empty since the Taliban destroyed the gigantic statues of Buddhas that once inhabited them. Baktay, a little six-year-old girl, listens all day long to her neighbor reciting the alphabet. She then gets it into her head to go to school, ready to brave all dangers to realize her dream.