1941, Marseilles. Young Levilé still hopes, in spite of the war, to get his mother and sisters out of Poland and to organize their departure for Argentina. Wracked by guilt, he mixes the ghosts of his bad conscience with real life. Rosa, a singer who's in love with him, tries to save Levilé from the clutches of the Vichy police and the fatal illusions that haunt him.