Madrid 1953. Young orphan Gilda Novás works as a typist at a radio station. She belongs to an ultra-catholic Brotherhood, and is a police informer. While she tries to improve her precarious way of life, she meets a young psychiatrist, who is critical of the political regime, but Cisco, her boss at the radio and militant of the clandestine Communist Party, finds her attractive.