Emily, the daughter of Louis XIV's chief secretary, has a mathematical talent. But in the 18th century, science and woman are incompatible concepts. Having matured, the girl challenges both pundits and the whole society. Intimate passions, theater, cards are added to innate abilities... Emily's behavior outrages many. Only a person of high intelligence and great talent can pacify this fascinating nature. It was Voltaire. Science, art and love are intricately intertwined in the relationship between the great philosopher and his muse.