This film is an encounter between voices that reflect upon political commitment and its absence. The first voice belongs to Martine who tells us about her life. From her first political steps in 68 to her discovery of the participatory model of Porto Alegre, this passionate woman offers a singular and generous vision. The second voice belongs to Arnaud, disappointed by democracy, who wonders about the point of politics. Other voices, our own, are made visible through images. They follow those of Martine and Arnaud to complement them, confront each other, offer another point of view. As words flow, images take shape, combining colorful drawings, paper cutouts, and various atmospheres. Together these voices start up a discussion, with the desire that it continue.