Newly arrived from Israel with his wife Mireille and their two children, Félix has dreams of greatness. This big-hearted bric-à-brac trader, mad about the races, allows his family to get their bearings little by little... His encounter with Serge, a local mobster who has the same roots as Félix, will mark an important turning point in his life. The choices he makes will have a huge effect on Michel, his eleven-year-old son who had always considered his father a hero. Michel will grow up quickly, way too quickly.