Being forced to come from elsewhere does not mean that you come from nowhere. Teen from Elsewhere gives a voice to a child from the end of the world. Yassin is Afghan. He is seventeen years old, maybe eighteen. Without family, he has traveled alone the painful path that led him clandestinely to France. Since his arrival in Paris, Yassin has only one dream: to obtain idenity papers to regularize his situation as a refugee. In the meantime, he must continue to live as normally as possible. So, every morning, like all children in France, Yassin goes to school.