The Mauritanian singer Malouma Mint Meidah is the heiress of a dynasty of griots. Breaking with tradition, Malouma took a stand, through her songs, in favor of education and women. The issues she addressed in her music led to her being banned from performing in her own country. After having sung on major international stages, Malouma performs, for the first time in ten years, a concert tour in Mauritania. The opportunity for us to discover the personality of this talented singer, her music, her struggles, and her country.