Olivier Meyrou’s documentary won the Teddy award for Best Documentary at the 56th Berlin International Film Festival in 2006. The film featured in the Panorama section, directed by Wieland Speck. Each year, a jury of nine people working within the field of gay and lesbian cinema is selected to decide the Teddy Awards. In May 2006, Beyond Hatred was also selected for the Etoiles de la Scam, a prize awarded to quality audiovisual works.