In 1964, six New Wave directors (Douchet, Rouch, Rohmer, Pollet, Chabrol, and Godard) made six short films about Paris. In 1984, six other directors who clearly shared the same tastes as their predecessors, took up the idea again and made another six sketches about the City of Lights.