It’s summer and the beginning of the long vacation period for eleven-year-old Martin, who lives on a farm, and, at a loss, observes his family’s disintegration: his mother lives locked-up in her room; his older brother, who he adores, drowns himself in drink; and his father, dominated by Martin’s grandmother, is a helpless onlooker to the family’s collapse. Although Mistigri, his cat, and Malika, the Moroccan maid, afford him some comfort, Martin is determined to put an end to this confusion.