Back to the place of his childhood in North Mesopotamia to work as photographer on an archaeological mission, the author learns that all this region is going to be gobbled up by the waters of the most important dam built on the Euphrates, in Syria. The film-maker decides to testify of a magnificence dedicated to be stolen, for ever, from our eyes.