Unni is a young boy who lives in a village in the state of Kerala, Southern India. He belongs to the high Nair caste. His friends Raju, Ramu and Gobi, with whom he goes to school, belong to the lower Untouchable caste.
The film deals with the relationship between these children and the discoveries that they make together of the world around them.
The film was made between January and early March 2005 in Southern India, not far from Trissur.