The very vain Antoine Roche, "novelist of happiness," is pampered by his wife Maud, who feels an admirative devotion for him. Life is gorgeous, until the day that, now a literary critic, she praises the work of another author. At first Roche's author's pride is wounded. But soon, literature is put aside and Roche is just plain jealous.