In the Pyrénées, in the nineteenth century, Gaston is one of the seven sons born into a family of poor peasants.Wanting to escape his condition, he captures a bear cub, raises it secretly with the help of his fiancée Estala, and trains it with a view to showing it in the fairs and the villages of the region. He has become a bear leader.