A greedy threesome have their eyes on a valuable piece of property. First, however, they must find a way to evict the occupants: widowed, incapacitated Mme Cuno (Stephane Audran) and her delivery-boy son Louis (Lucas Belvau)x. A murder results, arousing the insatiable professional curiosity of police inspector Lavardin (Jean Poiret).