Behind the ramparts of a city , in the middle of a sandy desert, an ancient civilisation has left a monstrous machine which for centuries has continued to produce gigantic objects only to hurl them in to the desert.. Roseline, a 173 year old woman, like all the other nomades of the desert , does not understand the utility of these objects, sinks, telephones or coffee machines and so they are used in other ways, such as for shelter from the sun and the cold. The forbidden city, looming in the distance, is the haven of the dead and no one has ever come back from there. However GWEN, a thirteen year old girl will be the first to attempt the journey in the hope of finding her friend who has disappeared. Rosaline will be her guide and the journey,full of surprises, becomes a sort of initiation.