A lady, a wife of a baron, notices that her husband often goes away and questions him. He admits to her that he strips off and becomes Bisclavret. Transformed into wolf, he plunders and kills. Frightened and taken by disgust, the lady reveals this secret to a knight who has been courting her for a long time. She offers herself to him and asks him to bring back the clothes of the baron during one of his night-excursions, condemning him to roam so under his animal form.