1940s, near the Marne river. François is a daydreaming and lonely child. One day he and his father start to build, in the family garden, a replica of Joshua Slocum’s sailboat, the first navigator to have sailed around the world alone. The two embark on an adventure, somewhere between reality and imaginary.