In the dysfunctional Italian middle-class family Ristuccia, the middle-aged executive Carlo has a stalled life without passion, bored in his work and having a monotonous life with his wife Giulia. Giulia is a frustrated and hysterical woman because she gave up of being an actress in her youth to dedicate to the family. Their needy son Paolo feels lost and rejected, trying to find who he is and flirting with a schoolmate. Their seventeen years old daughter Valentina is decided to work in a television show, and is fighting to have an audition. When Carlo meets his former sweetheart Alessia in a class reunion, they confess to each other that their marriages are in crisis and both feel passion arising again. Meanwhile Giulia is invited to an audition in a stage production and to participate of a play. Paolo tries to make friends using marijuana in his birthday party, and Valentina has sex with different guys trying to be a dancer of the famous TV show 'Ali Babbi'. Their relationships change when Carlo has an accident.