Florence, her best friend, dreams of seeing her commit to a stable and harmonious emotional relationship. She insists that Amanda doesn't stay alone at home on New Year's Eve, and only manages to convince her to come to a party after swearing that everyone else at it is already in a couple, except for Maxime, a homosexual colleague. But Maxime leaves at the last minute to join his lover in Amsterdam, and Antoine, newly separated from his wife, arrives alone at the party...