Louis, 50 years old, is trying hard to break through to become a comedian. His brother Pierre, a film director, offers him the opportunity of playing the leading role in a comedy he plans to shoot. Family issues - involving their wives, children, and a niece - soon arise, preventing the brothers from making the film, eventually leading them to make an entirely new film they could never have imagined.