Under the rotunda of the Louxor movie theater, in the Parisian neighborhood of Barbès, a schoolteacher named Solange Billaudaut has her necklace snatched off. A few days later, she meets her attacker in an interrogation room, in the presence of a police inspector and his secretary. A game of charades begins, but the masks progressively drop, as the story takes a slightly strange turn.