Louis Ruinard, an extremely famous French filmmaker, and his favorite actress Alice d’Alanville, formed one of the most flamboyant couples of the seventies. The five films they made together met with huge success at the time, and lead to an Oscar or two. With passing time, they’ve became cult films.
The couple’s love affair came to an abrupt end. Alice disappeared from Louis’ life one day, without him ever knowing why. She returned to her native England, where she rapidly married a young lord, with whom she had a son, Paul. In leaving Louis, she also put an end to her film career, dedicating herself exclusively to the theater. She’s become a legend in her own country, ennobled by the Queen.
Thirty years on, when Louis arrives in London to make his thirty-fourth film – he’s chosen England because the film is a “comedy about hypocrisy and frustration” – the organizers of the BAFTAs decide to honor him with a Lifetime Achievement award. And naturally, they ask Alice to present it to him.