A man enters a restaurant in Trastevere, in the suburbs of Rome, and asks the owner to cook him the superb bass he has just been given. He wants it served at the dinner gathering like every year the group of inseparable friends he is a member of. The others join him. The last to come is a lawyer who has just liquidated the succession of the one that will be missing tonight. The deceased leaves them an estate in Umbria provided they live there in community. What will the friends decide during this dinner like no other?