We’re somewhere in the heart of Quebec in a small village far from the big city and its dawn screech of squad car sirens and human screams. Martial, an experienced police officer, has just shot a young black man. Two investigators lead the enquiry. Statements follow on from each other, but make no sense of the situation.
A series of flashbacks provide glimpses of the night the killing took place. An angry black teenager demolishes a statue representing a ‘negro’ fishing in Cédulie’s manicured garden. The old woman and her backward son, Polo, come out of their house with a shotgun. Betrand, a neighbor, and Tâton, Canard, Josée and Samantha, a group of drunk partygoers, stop to watch the action. Old quarrels and fears rise to the surface; alcohol adds to the lethal mix. Things heat up and take a nasty turn: there’s a chase through the cornfields, a phony interrogation and then a gun goes off. Cédulie is killed by a bullet shot from her own gun. The black teenager is wounded. Someone calls for help.